24 Şubat 2010 Çarşamba

GOOGLE TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ: BÜLENT HİÇSÖNMEZ



17.10.2007
Google, Türkiye`deki Google ofisinin başına Bülent Hiçsönmez`i atadığını açıkladı.

Google, Türkiye`deki Google ofisinin başına Bülent Hiçsönmez`i atadığını açıkladı. Bülent Hiçsönmez, ülke müdürü olarak Google`ın Türkiye`deki reklamcılık ve online uygulamaları ile ilgili faaliyetlerinden ve şirketin bölgedeki stratejik ortaklıklarını geliştirmekten sorumlu olacak.

Google, Türkiye`deki İnternet kullanıcılarının bilgiye olan erişimini geliştirmeyi ve işletmelerin internet`in sunduğu olanaklardan en iyi şekilde yararlanmasını sağlamayı hedefliyor.

Bülent Hiçsönmez, Google`a son yedi yıldır çeşitli görevler üstlendiği Sun Microsystems`den transfer oldu. Sun`daki görevinin son üç yılında Mısır, Levant ve Kuzey Afrika(Leena) Bölgesinin Genel Müdürü olarak hizmet veren Bülent Hiçsönmez`in Google`da göreve getirilmesi, Google`ın Türk pazarına olan inancının en büyük kanıtı olarak değerlendirildi.

Bülent Hiçsönmez, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Elektrik Elektronik Bölümünden mezun olduktan sonra, Northeastern Üniversitesi`nde Elektrik Mühendisliği ve Imperial College Management School`da işletme alanında yüksek lisans yaptı.
* * *

12 Aralık günü Eğitişim Kariyer Enstitüsünün düzenlemiş olduğu Ceo'lardan Yönetim Derslerine katıldım. Konuşmacı olan ilk Ceo Google Türkiye Ülke Müdürü olan Bülent Hiçsönmez'di Bülent Bey inanılmaz bilgiler aktardı. Öncelikle kendi kariyer hakkında bilgiler daha sonrasında ise Google şirketinin ne yapmak istediğinin ve neler yapabileceği ile ilgilili olarak bahsetti. Kısaca özetlemek gerekirse Bülent Hiçsönmez ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra Northeastern Üniversitesi'nde İşletme yüksek lisans yaptı. Daha Sun Microsystem'de görevine başlayan ve burada 7 yıl görevini yürüten Bülent Bey, sonrasında Google'a transfer oldu. Gogle yapmak istediğini sadece bir kaç kelime ile izah eden Bülent Hiçsönmez; " Google'ın kendini bir teknoloji şirketi olarak tanımlıyor, misyonu ise, dünyadaki bütün bilgileri organize etmek, erişebilir ve kullanışlı hale getirmek, yani ürettikleri tüm yazılımlara kullanıcıları ortak etmek" olduğunu dile getiren Bülent Bey, artık tüm dünyada kullanıcılara bir yazılım üretilip bunların paylaşılmasının yerine dünyada'daki tüm kullanıcıları da yazılımın bir parçası haline getirmek olduğunu belirtti. Örneğin, sosyal paylaşım platformları (Facebook), açık arttırma siteleri (Ebay) veya Google ürettiği tüm yazılımlar olarak tanımlanabilir. Bülent Bey daha sonrasında dünyadaki en önemli inovasyon merkezlerinin; Silikon Vadisi, Hindistan, Çin, İskandinavya, Güney Kore, İngiltere-Boston ve İsrail olarak belirtti. Dikkat ederseniz bir kaçının nüfusu çok fazla olmayan küçük ülkeler olması ve küçük olmalarına rağmen inovasyon ve web'in farkına varmış olmaları dünyanın artık sanal dünyaya doğru ilerlediğinin farkında olmaları önemli. Bülent Bey, eğer bir fikriniz var ise bunu en doğru zamanda hareket'e geçirmek olduğunu belirterek ve fikrinizin " Bazı sırlar paylaşıldığı zaman daha değerlidir" sözü ile fikrinizi paylaşmaktan çekinmemeniz gerektiğini, aslında insanların fikrinin paylaşılmasından değil biri tarafından kendisinden önce uygulanabilir olacağı düşüncesi insanları korkuttuğunu belirtmiştir. Bir fikriniz var ise harekete geçin bekledikçe şansınız azalmaktadır diyerek sözlerimi tamamlıyorum. Daha sonraki konuşmacıları da burada değiniyor olacağım.

http://www.girisimcifikirler.com/yazi/ceolardan-yonetim-dersleri-bulent-hicsonmez-google

* * *

Dünyanın lider arama motoru Google Türkiye Genel Müdürü Bülent Hiçsönmez, Türkiye`de kesin olarak ölçülmemekle beraber internet kullanıcılarının 26 ile 30 milyon kişi arasında olduğunu söyledi.

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) öğrencilerinin konuğu olarak Kültür ve Kongre Merkezi`nde düzenlenen konferansa katılan Hiçsönmez, Google`ın Stanford Üniversitesi`nde öğrenim gören iki doktora öğrencisi tarafından kurulduğunu belirtti.

Google`ın tamamen bilgi odaklı bir şirket olduğunu ifade eden Hiçsönmez, kendini merkezinde innovasyon (yenilik) olan ve kendini bilgiyi derlemeye ve sunmaya adamış bir teknoloji firması olarak tanımladığını belirterek, şöyle konuştu:

``Arama motoru bunun merkezinde duruyor. Google`ın bir tek misyonu var. Google`ın misyonu dünyadaki herhangi bir bilgiyi derleyerek kullanıcıya istediği ortamda ve istediği şekilde vermektir. Bunu anlatmak çok kolay ama yapması gerçekten de çok zor. Dünyadaki bilgilerin yüzde kaçı internette? Bilgiyi ölçmek kolay değil ama sayfalardan yola çıkarsak günümüzde bilginin yüzde 10`u internette. Geri kalan bilgi ise kitaplarda ve kütüphanelerde duruyor. Google`ın misyonunu tamamlaması imkansız. Daha yüzde 10`unda bile değil.``

İnternetin dünyada hızla yaygınlaştığını belirten Hiçsönmez, dünyada 1.6 milyar internet kullanıcısı bulunduğunu söyledi.

Google`ın faaliyet alanının tüm dünyayı kapsadığını ifade eden Hiçsönmez, şunları kaydetti:

``Kesin olarak ölçülmemekle beraber rakamlar Türkiye`deki internet kullanıcılarının 26 ile 30 milyon kişi arasında olduğunu gösteriyor. Çok büyük bir rakam. 28 milyon internet kullanıcısı çoğu Avrupa ülkesinin toplam nüfusundan fazla. Dünyadaki en büyük nüfus internet nüfusu. Google işe iki kişiyle başlarken Stanford Üniversitesi ve çevresine hizmet veririz düşüncesiyle başlamıyor. Dünyaya servis ederiz diye başlıyorlar. İnternetin en güçlü olduğu şey bu. Yurt dışındaki toplantılara katıldığımda ve `ülkemde 28 milyon internet kullanıcısı var` dediğimde şaşırıyorlar. Kişi başına düşen gelir ve internetteki reklam geliri fazla olabilir ama Avrupa`da birçok ülkenin yüzde 100`e yaklaşan nüfusu internet kullanıyor. Türkiye`de ise sadece 28 milyon kişi internet kullanıyor. Nüfusun gerisini düşünün. Türkiye`nin bir avantajı da yaş ortalamasının düşük olması.``

Sektörde faaliyet gösteren şirketler ile internette faaliyet gösteren şirketlerin büyüme hızlarının kıyaslanamayacağına dikkati çeken Hiçsönmez, ``1993 yılında bana biri `10 yıl sonra dükkanı olmayan biri bilgisayar aracılığıyla satış yaparak ve seni geçecek` dese inanır mıydınız? İnanmazdınız. İnternet çok hızlı bir gelişme gösteriyor. Google için de böyle. Hız çok önemli`` dedi.

EN ÇOK `UCUZ`U ARAMAYA BAŞLADIK

İnternetin insanlara bilgiye dayalı olarak karar verme imkanı sunduğunu söyleyen Hiçsönmez, sözlerini şöyle tamamladı:

``İnternet hayatın bir barometresi. Hayatımızda ne kadar olay oluyorsa onunla ilgili bilgi istiyoruz. İnternetin bize verdiği en büyük avantaj bilgiye erişimdir. İnternet çok daha akılcı ve bilgiye dayalı kararlar vermemize olanak tanıyor, bunun değeri ölçülemez. İnsanlar daha çok bilgi istiyor. İnternetten araştırarak karar veriyor ve bilgiye erişmek istiyor. Kriz zamanında en çok `ucuz` kelimesini aratıyorlar. Ucuz uçak, otobüs, ucuz tatil gibi aramalar yapılıyor. Karşılaştırma siteleri arttı. Ürünü buluyoruz ve internette fiyatlarını araştırıyoruz. Krizle birlikte internet kullanıcıları `ucuz` kelimesi içeren daha çok arama yapmaya başladı.``

http://www.tumgazeteler.com/?a=5775457

* * *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder